Acum ai fi acasă de Kathleen Glasgow (recenzie)

Acum ai fi acasă este cartea adolescenților și, în aceeași măsură, a părinților. Stau și mă gândesc dacă am mai citit vreo carte cu subiectul pe care îl abordează Kathleen Glasgow, dar nu îmi amintesc. Medicamente, droguri, dependență și lupta pentru inhibarea dorinței. Nu este o situație nouă, dar nici învechită. Dependența a fost, este și va fi întotdeauna o problemă mondială. Cauzele? Uneori curiozitatea, problemele vieții, dar alteori sistemul care, cel puțin în America, prescrie oamenilor medicamente pe bandă rulantă.

Abuzul de medicamente – o problemă majoră

În Statele Unite, 20 de milioane de oameni suferă de tulburări legate de abuzul de substanțe. Nu știu dacă ați văzut vreodată videoclipuri pe internet care par a fi amuzante, despre oameni care au suferit o intervenție dentară. Nivelul și tipul medicamentelor este mult mai violent decât în alte țări. Pe moment părinții se amuză când puștiul lor de 12 ani se maimuțărește involuntar, dar cum vor reacționa mai târziu, atunci când creierul a prins gustul substanțelor?

Pe aceeași idee merge și cartea de față. Joey face parte dintr-o familie care pare ideală. Au bani, faimă și istorie, dar pe interior totul scârțâie. Nu există armonie între ei, de înțelegere nici nu mai vorbesc. Fiecare are secretele lui și tensiunea este la cote maxime.

acum ai fi acasa de kathleen glasgow

Acum ai fi acasă – carte pentru toți

În acest tablou are loc un accident care va sparge bula familiei și îi va împrăștia. Părinții nu își înțeleg copiii, aceștia la rândul lor nu pricep alegerile și comportamentul celor care i-au crescut. Le e teamă să vorbească, să acționeze pe față. Pe acest fundal se petrec toate nenorocirile.

Cartea prezintă lupta unuia dintre copii cu drogurile, dorința de iubire a altuia, comportamentul din școală, fenomenul de bullying și toate sunt îmbinate astfel încât să înțelegi cât de ușor se poate destrăma viața unui adolescent.

Mi-a plăcut modul în care autoarea a abordat toate aceste probleme. Mi-a plăcut mesajul din spate. Aceasta este una dintre acele cărți din care ai ce învăța la orice vârstă, mai ales dacă îți este greu să accepți schimbările sau realitatea. Sigur, are un stil lejer și uneori pueril, dar pentru ceea ce țintește este ok. Acestea fiind spuse, vă recomand Acum ai fi acasă și vă doresc lecturi plăcute!

Acum ai fi acasă poate fi găsită pe Bookzone, Cartepedia Libris sau Cărturești.

• Titlu: Acum ai fi acasă
  • Autor: Kathleen Glasgow